Primer dobrog kardio treninga

07/11/2014

Kardio-respiratarni sistem je odgovoran za dostavu kiseonika do svih delova tela. Kolika kapaciteta poseduje Vaš kardio-respiratorni sistem možete lako saznati praćenjem rada srca.

Vaš srčani rad možete pratiti preko bilo kojeg mesta na telu gde je arterija blizu površine kože tako da možete osetiti Vaš puls. Uobičajeno mesto za merenje broja srčanih otkucaja je vrat (karotidna arterija).

Čovek koji ne trenira ima srčani ritam od oko 70 otkucaja u minuti u stanju mirovanja, dok vrhunski sportista može imati čak i 40.

Da li ste merili svoje srčane otkucaje?

Kardio-vaskularni sistem može biti unapređen uz aerobne vežbe, takođe poznate pod imenom kardio treniranje. Tu, na primer, spadaju trčanje u intervalima, vožnja bicikla, hodanje, klizanje i veslanje. Vrlo je bitno da se određeni ponavljani pokreti obavljaju makar 20 minuta.

Primer dobrog kardio treninga

Dobar kardio trening se može izvoditi u teretani uz pomoć sprava (traka za trčanje, bicikl, sprava za veslanje, steper itd.), u kući ili u prirodi.

Recimo da imate samo 30 minuta za aerobne vežbe, možete izabrati efikasan trening sa intervalima.

Aktivnost Trajanje
Zagrevanje sa laganim poskocima 10 – 15 minuta
Vežbe istezanja za zglobove, kolena, kukove, leđa, laktove i vrat 5 minuta
Lagano trčanje ili hodanje 1 minut
Brzo trčanje ili sprint 1 minut
Lagano trčanje ili hodanje 1 minut
Brzo trčanje ili sprint 1.5 minuta
Lagano trčanje ili hodanje 1 minut
Brzo trčanje ili sprint 2 minuta
Lagano trčanje ili hodanje 1 minut
Brzo trčanje ili sprint 1 minuta
Odmor, lagano hodanje 5 minut

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Anti spam pitanje: *