Najbolji saveti i trikovi za mršavljenje i skidanje kilograma

20/02/2015

Skidanje kilograma nije lak posao i ko god kaže drugačije vas laže. Potrebna je posvećenost, naporan rad, a za mnoge i  kompletna promena životnog stila… Ali kada ste „naoružani“ sa ovih 12 saveta, gubljenje suvišnih kila odjednom postaje lakše.

Ako ste u potrazi za brzim poboljšanjem izgleda ili želite da skinete 10 kilograma u 10 dana, onda ste na pogrešnom mestu.  Ali, ako želite insajderski vodič o tome kako da postignete željenu težinu i zadržite je zauvek, slobodno nastavite da čitate… Od osnovnih saveta za smanjenje telesne mase do čudnih trikova koji dokazano tope to dosadno salo – samo ste nekoliko kilograma daleko od svog novog sebe .

1. Ograničite unos kalorija

Skidanje kilograma svodi se na jednostavnu matematiku. Kako biste skinuli 2 kg nedeljno, morate sagoreti ili izbeći 3.500 kalorija u toku sedam dana. To znači oko 500 kalorija dnevno. Teško je izbeći taj broj kalorija samo dijetom, posebno za nekog ko voli da jede. Najefikasniji pristup je ovakva kombinacija: svaki dan izbacite 250 kalorija iz vaše ishrane i sagorite 250 kroz vežbe. Izaberite da ili izbacite jednu stavku od 250 kalorija, kao što je npr. sladoled, ili izostavite nekoliko malih stavki koje vam dodaju ih 250 kalorija dnevno .

Takođe je važno da ne prelazite svoj preporučeni dnevni unos kalorija. Nabavite kalkulator kalorija (sada ih ima i za android telefone ili ih pronađite na netu) i utvrdite koliko kalorija konzumirate svaki dan, na osnovu vaše trenutne težine i vašeg cilja. Ne idite ispod 1.200 kalorija dnevno, da biste sprečili prelazak na „režim gladi“.

2. Ustanite i prošetajte – bez obzira koliko kratko

Čak i kada ste pretrpani poslom i obavezama, ostanite aktivni uz pauzu od bar 10 minuta u toku kojih ćete pokrenuti telo. Izađite napolje u šetnju u vreme ručka, jer je to aktivan način da unapredite skidanje kilograma, a dobijate i malo sunca kao dodatni bonus.

3. Stop preskakanju večernjeg treninga

Na kraju napornog dana, uvek je lako naći neki izgovor da ne odete u teretanu ili na trčanje. Važno je da održite posvećenost i da znate da preskakanje večernjeg treninga jednostavno nije opcija. I iskreno  – ko ne može da iskoristiti taj dodatni podsticaj endorfina posle teškoj sastanka? Ako je suviše mračno da trenirate napolju, treninzi u kući će to lako zameniti.

4. Intenzivan kardio je ključ

Da poboljšate metabolizam tela, radite intenzivan 45 – minutni kardio trening nekoliko puta nedeljno. Studija objavljena u jednom medicinskom časopisu za vežbanje i sport pokazala je da intenzivna kardio sesija može da sagori dodatnih čak 190 kalorija i to  – posle treninga. Dok istraživanje još nije precizno utvrdilo šta utiče na ovaj porast sagorevanja kalorija, većina rezultata govori o efektu zvanom „Afterburn“, gde period intenzivne aktivnosti izaziva pojačani metabolizam tela i time spaljuje više sala nego obično.

Za intenzivni kardio trening pokušajte sa: trčanjem,  sobnim biciklom, ili odradite intervalni trening (npr. na pokretnoj traci) .

5. Putujte pametno

Samo zato što idete na odmor, to ne znači da treba da prekinete sa svojom rutinom vežbanja. Putujte pametno – spakujte sa sobom nekoliko rekvizita za vežbanje koji ne zauzimaju previše prostora. To mogu biti trake za vežbanje, tegovi za članke i tome slično…

6. Nemojte se stalno meriti

Naravno da može biti primamljivo da stanete na vagu kad god je vidite, ali ako to čini da se osećate loše, vreme je da napravite pauzu. Imajte na umu da broj na vagi nije od onih koji će se preko noći promeniti. Dozvolite sebi merenje jednom nedeljno, ali i budite svesni da ono što vidite nije uvek najpreciznija mera vaših napora za smanjenje telesne mase.

7. Pijte vodu

Pored čuvanja organizma hidriranim, redovan unos vode, kako novije studije pokazuju, može pomoći kod mršavljenja. Konzumiranje vode pred obrok pomaže i podstiče kontrolu porcije koju ćete uneti, a i hrana koja sadrži dosta vode  (poput voća i povrća) će vas brže učiniti sitim, čineći da jedete manje. Jedna studija je takođe pokazala da unos hladne vode ubrzava metabolizam i umanjuje potrebu za slatkim napitcima poput sokova. Sada imate još više razloga da ostanete hidrirani!

8. Pojedite svoje povrće

Jedenje pet do sedam porcija voća i povrća dnevno je važno za svakog, ali još i važnije ako  ste na dijetu i trudite se da skinete kilograme ili zadržite željenu težinu. Voće i povrće su niske kalorijske vrednosti i često prepune vlakana koja su odlična za gubljenje masnih naslaga.

9. Ubrzajte metabolizam

Sagorećete kalorije, bez obzira šta radili, ubrzavanjem metabolizma. Jednostavne stvari kao pojačanje treninga snage ili uvođenje doručka mogu učiniti da vaše telo sagoreti više kalorija.

10.   Samo napred – skratite treninge

Iako ovo nije u potpunosti tačno, možete skratiti vreme trajanja treninga, povećanjem napora uloženog u trening. Kratki, intenzivni kardio treninzi su efikasni kao i oni duži, što vam omogućava da sagorite masne naslage za kraće vreme.

11. Uživajte u hrani koju jedete

Jedna od najgorih stvari koje možete da uradite kada pokušavate da skinete kilograme je da ne date svom telu dovoljno hrane. Umesto oduzimajući sebi, slobodno dajte sebi neka sitna zadovoljstva ili „slobodan dan“ – pogotovo jer povremena visokokalorijska hrana neće upropastiti zdravu ishranu. U stvari, uskraćivanjem sebi možete učiniti sasvim suprotno:  zdrav odnos sa hranom može vam pomoći da smršate lakše.

12.  Pravilno se odnosite prema kalorijama

Skidanje kilograma je jednostavna matematika; ne ulazite u način razmišljanja da računate koliko treninga vam daje „slobodan prolaz“ za prejedanje. Ako se to desi , onda ćete završiti uzimajući i više kalorija nego što ste to radili ranije, što će rezultirati dobijanjem težine, umesto skidanjem kilograma.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Anti spam pitanje: *