6 razloga za mršavljenje na biciklu

10/07/2014

Poželećete da skočite na bicikl i počnete sa osvajanjem puteva momentalno nakon što pročitate ovaj tekst o tome zašto je vožnja bicikla efikasna i kako vam ona pomaže da smršate.

Ona ne oštećuje Vaše zglobove

Vožnja bickla je  neopterećujući tip vežbanja, što znači da nema preteranog prenosa pritiska i težine na zglobove, tako da se i najteži vozač može popeti na bicikl i okretati pedale. Sa današnjim brzincima – bukvalno svako od početnika koji su potpuno van forme do rekreativnog trkača može voziti kilometrima i satima bez napora (i sagorevati kalorije).

Ono jača najveće zglobove na telu

Vožnja bicikla aktivira najveće mišiće u telu – kvadricepse, mišiće butina, kukova i gluteusa. Vožnjom bicikla takođe razvijate duge mišiće donjeg dela tela, posebno nogu i zadnjice. Sve ovo je jako važno za kapacitet sagorevanja kalorija vašeg organizma.

Ono utiče na vaše mišiće da sagorevaju više masti

Vožnja bicikla, posebno duže vožnje, koje zahtevaju izdržljivost, grade stotine hiljada kapilara u nogama, što znači da mišićima koji rade možete isporučivati više krvi bogate kiseonikom. Vaše mitohondrije – ćelijski organi koji sagorevaju masti se takođe i uvećavaju – tako da pojačan dotok kiseonika možete koristiti da sagorite više masti i proizvedete više energije.

Vožnja bicikla podstiče različite načine sagorevanja masti

Trening izdržljivosti koji zapravo sprovodite vožnjom bicikla podiže nivo proteina koji vezuju masne kiseline i enzime koji su transmiteri masti – tako da je vaše telo efikasnije u pretvaranju masnih kiselina iz masnih naslaga u energiju koja se koristi za rad mišića. Jednostavno rečeno – što ste više u formi, više kiseonika koristite i više masti sagorevate.

Povećava dnevnu količinu utrošenih kalorija

Vožnja bicikla povećava dnevno sagorevanje kalorija. Vi sagorevate na stotine kalorija dok ste napolju i vrtite pedale. Čak i pri rekreativnoj brzini od 20 do 25 km/h sagorevate čak 500 do 600 kalorija za sat vremena. To je oko 4,000 kalorija nedeljno – što je dovoljno da sagorite više od pola kilograma nedeljno – ako vozite samo sat vremena svakog dana. Jedan sat hodanja, sa druge strane, sagoreva svega 150 do 250 kalorija, a džoging svega 350 do 450 kalorija.

Sagorevanje kalorija nastavlja se i dugo posle vožnje

Na kraju, vožnja bicikla podstiče vaše telo da sagoreva kalorije i nakon što siđete sa bicikla, jer telo i dalje radi na oporavku mišića. Vožnja bicikla takođe razvija duge mišiće i ubrzava vaš bazalni metabolizam (BMR), a to su one kalorije koje trošite svakodnevno kada ne vežbate. Istraživanja su pokazala da svega 30 do 45 minuta vežbanja četiri do pet dana nedeljno može uticati na rad vašeg BMR tako da on bude pojačan svakodnevno.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Anti spam pitanje: *