8 vrsta hrane za ravan stomak

12/11/2014

Jedite koliko god želite ovih namirnica bez brige da ćete dobiti na težini. Prvo, želimo da vas uverimo da je hrana na listi koja sledi ukusna. Pa zašto je onda zovemo „hranom za ravan stomak“? Sve te namirnice imaju četiri važne osobine:

  • Toliko su niskokalorične, da ih možete jesti dok se ne zasitite.
  • Bogate su zdravim elementima.
  • Ostavljaju manje prostora u vašem želucu za visokokaloričnu i jaku hranu (pića, deserte).
  • Pripremljene na kreativne načine, one mogu imati božanstven ukus. Na primer: maline u jogurtu sa smeđim šećerom i u Grand Marnier umaku!

Orašasti plodovi:

Istraživanja pokazuju da su ispitanici koji su bili na dijeti i jeli hranu koja sadrži mononezasićene masti (kao što su orašasti plodovi ili puter koji je napravljen od njih) izgubili više sala oko stomaka od onih koji su jeli isti broj kalorija sa manje masti. Bez obzira koji je vaš omiljeni orašasti plod ili namaz od njega, on je odličan izbor za ravan stomak, jer svi oni sadrže zdrave masti!

Ključ je držanje porcije pod kontrolom, pa se držite 1/4 šljice oraha ili jedne supene kašike namaza.

Nemasni grčki jogurt:

Ne samo da je grčki jogurt bolji sa sadržajem proteina od običnog jogurta, već sadrži i „dobre bakterije“ (probiotike) koji mogu smanjiti prisustvo loših bakterija u crevima, koje su odgovorne za nadutost stomaka.

Porcija od 180 gr grčkog jorgurta je idealna, a u njega možete dodati svoje omiljeno voće, orašaste plodove, ili celo zrno žitarica za još bolji ukus i teksturu.

Pečurke:

Pečurke su jedini izvor prirodnih biljnih vitamina D. Nedovoljan nivo vitamina D je povezan sa višim nivoom masnoća u oblasti stomaka. Potražite pečurke koje su označene kao izložene ultraljubičastom svetlu, jer one će imati još viši nivo vitamina D.

Pečurke dodaju odličan ukus i teksturu svakom jelu, od salata do testenine!

Čokoladno mleko sa niskim nivoom masti:

Idealan obrok posle treninga uključuje upravo šoljicu nemasnog čokoladnog mleka. Ono ima savršen odnos ugljenih hidrata i proteina, ono daje energiju nakon treninga, a uz to gradi mišiće i topi salo.

Držite porcije na 220 gr i proverite da li čokoladno mleko koje kupujete zaista ima nizak nivo masti (1% mlečne masti), a ne samo manji nivo masnoće (2% mlečne masti) Problem sa mlekom sa 2% masti je da ta verzija sadrži i zasićene masnoće.

Kokice iz aparata ili mikrotalasne:

Kokice su odlične za ravan stomak, posebno kada su pravljene u aparatu ili mikrotalasnoj (niskokalorična verzija) – možete jesti čak i do 3 šoljiice ovakvih kokica, a uneti samo 100 kalorija! I ne samo to, nego se kokice prave od celog zrna, a studije pokazuju da ljudi koji jedu žitarice od celog zrna imaju manje sala na stomaku nego oni koji jedu rafinirane žitarice.

Pasulj:

Pasulj je doličan za ravan stomak – istraživanja pokazuju da oni koji jedu pasulj teže manje i imaju tanji struk. Možda je to zato što on ima relativno malo kalorija, ali visok sadržaj vlakana!

Ako se bojite da će vlakna iz pasulja uzrokovati gasove i nadutost, samo se pobrinite da povećavate unos pasulja koji jedete postepeno i da pijete puno vode, kako biste izbegli te probleme.

Kinoa:

Kinoa je celo zrno poput kokica, što je čini idealnom namirnicom za ravan stomak. Njena dodatna prednost je što je ona jedino zrno koja je puno belančevina i proteina i zato pomaže da se osećamo siti mnogo duže, a to vam može pomoći da brže postignete svoj cilj ravnog stomaka!

Uživajte u kinoi sa voćem kao opciji za doručak ili hladnoj kinoi u salati za ručak ili večeru.

Voće i povrće:

Svo voće i povrće je zapravo hrana za ravan stomak, jer većina voća i povrća sadrži čak 80-90% vode. To znači da imaju dosta hranljivih materija, ali malo kalorija. Osim toga, vlakna koja sadrže pomažu da se osećate duže sitim, tako da ćete skinuti masne naslage lakše i bez osećaja gladi!

Kao favorite moćemo izdvojiti lubenicu, paradajz i lisnato zeleno povrće.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Anti spam pitanje: *