5 vrhunskih sprava za vežbanje

22/04/2013

Sprave za vežbanje nisu namenjene samo teretanama. Sve više ljudi kupuje sprave za vežbanje kako bi mogli da vežbaju u privatnosti svog doma i po rasporedu koji im u potpunosti odgovara. Radni sati teretane Vam često ne odgovaraju, a i nešto suroviji vremensku uslovi Vas mogu sprečiti od odlaska u istu.

Kućne sprave za vežbanje su obično nešto kompaktnijih dimenzija nego profesionalne sprave za teretane i stoga zahtevaju manje prostora. Takođe, Vašu omiljenu kućnu spravu za vežbanje možete kupiti i za mnogo manje novca nego što mislite. Mnoge robne kuće i prodavnice opreme za vežbanje nude sprave za vežbanje po cenama koje počinju već od 500 evra. Ponekad i teretane rasprodaju svoje polovne sprave po povoljnim cenama. Ako već kupujete polovnu opremu, pregledajte je vrlo temeljno i ne zaboravite da pitate da li oprema još uvek ima garanciju.

Traka za trčanje

Trake za trčanje su jedne od najpopularnijih sprava među kućnim spravama za vežbanje. Neke od traka Vam dozvoljavaju da hodate ili trčite na ravnoj podlozi ili na nagnutoj podlozi. Brzina kretanja može biti podešavana tako da odgovara ritmu hoda iz dokolice pa sve do vrlo brzog trčanja. Neke od kompjuterizovanih sprava Vam omogućuju i da ih programirate tako da rade varijabilno, što znači da će tokom treninga one menjati nagib i brzinu kojom bi trebalo da se krećete. Možete meriti i „razdaljinu“ koju ste prešli pomoću trake za trčanje, a to će Vam govoriti i tačno koliko ste kalorija utrošili. Sa pređenih 1,6 km sagorećete oko 100 kalorija, ako se krećete srednje brzim hodom. Trčanje, džogiranje i hodanje su sjajne aerobne vežbe kojima ćete ojačati svoj kardiovaskularni sistem kao i telo u celini. Traka za trčanje će Vam pomoći da imate bolje kardivaskularno zdravlje uz manje stresa po Vaše zglobove i mišiće.

Eliptični trenažeri

Eliptični trenažeri kombinuju vežbe koje nalikuju onima kod traka za trčanje sa „eliptičnim“ pokretima nogu. Oni korisniku pružaju izuzetno dobar kardiovaskularni trening dok angažuju velike mišićne grupe kako gornjih tako i donjih delova tela. Dakle, ova sprava vrlo često poseduje i ručke kojima ćete uvežbavati mišiće grudi i ruku. Eliptični trenažeri Vam pružaju i mogućnost da se krećete pri različitim nagibima, različitim brzinama, mnogim nivoima otpora i dužinama koraka.  Takođe, na njima se možete kretati i unazad kako biste vežbali mišiće zadnju strane butina i njihove tetive. Za razliku od trake za trčanje gde su Vaša stopala u sudaru sa podlogom, kod eliptičnog trenažera stopalo ostaje u dodiru sa njim i tako obezbeđuje vežbanje sa niskim nivoom udarnog opterećenja.

Sobni bicikl

Voženje bicikla je efikasan način za uvežbavanje tela i prolaženja jednog kvalitetnog kardiovaskularnog treninga. Sobni bicikl je kompaktna sprava i vrlo jednostavna za korišćenje. Otpor kojim ćete okretati pedale može biti podešen tako da odgovara bezbrižnoj laganoj vožnji bicikla ili zaista teškom treningu koji će Vas dobro oznojiti i ubrzati Vam otkucaje srca. Vežbanje sobnim biciklom je takođe vežba niskog opterećenja po Vaše zglobove i time ih, naravno, čuva od povreda. Mnogi uživaju u svojim treninzima pomoću sobnog bicikla dok prate svoj omiljeni televizijski program. A možete mu dodati i držač za knjige te tako i čitati svoj omiljeni časopis ili knjigu dok ga „vozite“.

Sprava za veslanje

Za one koji vežbaju kod kuće i žele malo ozbiljniju mašinu za vežbanje, sprava za veslanje predstavlja sjajno rešenje. Sprave za veslanje angažuju Vaše noge, ruke i mišiće stomaka. One Vam pružaju ozbiljno vežbanje za sve veće mišićne grupe uključujući i uvežbavanje srca i pluća. U zavisnosti od Vaše telesne težine, brzine i otpora pri kom veslate možete sagoreti i 400 do 600 kalorija za sat vremena. Pored toga što je efikasna u sagorevanju masnih naslaga i mršavljenju, sprava za veslanje će Vam pomoći i da lepše oblikujete svoje mišiće nogu i ruku.

Steper

Penjanje uz stepenice je dobar način za vežbanje tela u celini. Steperi kao sprave će Vam pomoći da dobijete sve koristi ovakvog vežbanja bez stresa po Vaše zglobove sa kojim bi se oni sukobili kada biste se zaista penjali uz stepenice. Možete menjati otpor koji će Vam steper pružiti kad spuštate i kad podižete stopalo. Neki od njih imaju i opciju promene brzine kojom ćete se „penjati“ tokom vežbanja. Mnoge od kompjuterizovanih modela možete i programirati za treniranje u intervalima koji će se međusobno razlikovati po brzini, otporu i visini koraka koji činite.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Anti spam pitanje: *